Skip Navigation or Skip to Content
De eerste stap is nu gemaakt, we zien uit naar de volgende stap!

Aanvraag officieel ingediend!

Het is gelukt! De officiële aanvraag om een nieuwe basisschool in Veghels Buiten te mogen starten is op 30 oktober 2023 naar DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs) verzonden!

Ouders met kinderen tussen 2-4 jaar in een straal van 6 km om Veghels Buiten konden hun belangstelling kenbaar maken door het initiatief te steunen. Op basis van het aantal ouderverklaringen kunnen we concluderen dat er ruim voldoende belangstelling is voor ons initiatief om Kindcampus Buitenwijs te starten. Dit is natuurlijk fantastisch. Samen met een heel groot aantal verplichte documenten die door Verdi zijn aangeleverd, is de aanvraag voor het opstarten van Kindcampus Buitenwijs officieel geworden!

Wat er nu gaat gebeuren? DUO beoordeelt of de aanvraag voldoet aan de wettelijke eisen. Deze eisen omvatten zaken als beschrijvingen en bijlagen van deugdelijkheidseisen, elementen van kwaliteit, Verklaringen Omtrent het Gedrag van bestuurders en intern toezichthouders, de conceptbeschrijving van de school enzovoorts.

Vervolgens neemt de inspectie tussen 1 november 2023 en 1 april 2024 contact op met Verdi omtrent deze ingediende aanvraag. De inspectie gaat dan in gesprek met Verdi over al deze deugdelijkheidseisen en de overige elementen van kwaliteit. Voor alle eisen moet een positief advies verkregen worden van de inspectie. Dit gesprek is een verplichte stap op weg naar het advies van de inspectie aan de minister. De minister besluit vóór 1 juni 2024 of de aanvraag of de school bekostiging kan krijgen.

Het onderwijsconcept van Kindcampus Buitenwijs

Op Kindcampus Buitenwijs spelen, leren, ontwikkelen, bewegen en groeien we samen in een betekenisvolle wereld. Zodat kinderen opgroeien tot vaardige, aardige en waardige jonge mensen. Dat doen we met plezier, zin en compassie. Vijf Verdi koerswaarden zijn daarbij ons kompas:

Verbondenheid: Wij zijn er voor elkaar.
Diversiteit: Wij heten je welkom.
Avontuur: Wij tonen lef, met hart en moed.
Groei: Wij leven, dus wij groeien.
Duurzaamheid: Wij zijn van betekenis.

Gevoed door ons Verdi DNA voelen wij het als onze wettelijke én morele opdracht om leren te maximaliseren én identiteit en verbondenheid te vergroten. Met een positief
gevoel van eigenwaarde verbonden zijn met jezelf, elkaar en de wereld. Samen ontdekken en leren we hoe we betekenisvol bij kunnen dragen aan onze samenleving, als veerkrachtige en gelukkige wereldburgers.